måndag 2 juli 2012

Jisses

Nu är Hugo snart 3 veckor, på onsdag. Vi lär känna varandra mer och mer för var dag och vi har även vågat oss ut på lite äventyr. Vi har varit på landet, vilket han uppskattade massor. Han sov riktigt bra den natten. Igår var vi i Skogstorp, vidare har vi varit på sjukhuset för att kolla hans höfter. Det såg bra ut.

BVC var här och det tyckte jag var lite stressigt. Satt och ammade när hon kom och jag hade haft en jobbig natt. Hörde inte ett ord vad hon sa. När jag skulle byta bröst så satt hon och berättade hur han skulle ta bröstet för att äta och han är jätteduktig på det. Bara därför att blev jag stressad, vilket Hugo säkert kände av. Han sökte och sökte men fick inte tag i bröstet. Hon i sin tur fortsatte att förklara hur de skulle göra...suck. Jag lämnade rummet och tog in han i sovrummet där vi kunde vara i lugn och ro. Tur var att M satt kvar och pratade med henne. Nu ska vi dit i morgon, så får vi se om han har gått upp i vikt eller ej. Det borde han ha gjort med tanke på hur mycket han äter varje dag.

Är fortfarande frustrerad inför varje natt. Det börjar väl släppa lite. I går fick jag nästan panik när han inte ville somna. Han var verkligen övertrött. Han kände väl dessutom att jag var uppe i varv. Tur att M är hemma. Han satt och pratade lugnt med han, klappa och erbjöd napp. Till slut somnade han kl. 20.00 och sov fram till 11.30. Då fick även jag sova. kan väl erkänna att jag var uppe och kolla dem 2 ggr. Nu när jag hade chansen att sova så kunde jag inte slappna av. Snacka om att var hormonstinn. Jag ammade honom 11.30 och han sov till c.a 02.00 och vaknade men ville bara ha lite närhet, somnade igen och 02.30 ammade jag honom. Så sov han till 04.00, amma...tror jag ammade runt 05.00 också. Vi gick upp kl. 06.30 för att amma och starta dagen. Mellan 03.00 och 06.00 är han ofta orolig. Tror det är magen för man hör hur han ligger och gnyr och tar i. Han är inte vaken på så sätt att han gråter utan tjuter till ibland och fortsätter att ligga där och grymta. Själv ligger jag på helspänn och bara väntar in han. Jättesvårt att somna om när han håller på så där.

Nu ligger han och sussar igen. Mamma och pappa var här i fm och lämnade present till mig. Då hade han varit vaken från 06.30-8.30 för att sova lite lätt 8.30-9.30 så var han vaken fram till 11.00. Nu är kl. 13.00 så han lär väl vara hungrig snart. Han kör sina 3-4 tim intervaller.

Ni ser jag ska inte räkna timmar men jag kan inte låta bli. Ska bara låta bli att göra det dygnsvis. Han vet ju inte att kl. är 19.00 ;-) när jag tycker att han ska ta kvällen. Försöker iof rikta in mig på det. Ska bli tydligare med lite nattritualer...fastän han är så liten...men jag tror jag tjänar på det i längden. Lite pyjamas, lite mys, lite lugn och ro och mörkare i lägenheten.

Han är bättre när han amma på natten i alla fall. Nu är det ett bröst så somnar han om. Hoppas det hänger i sig.

Ska försöka ta mig ut på eftermiddagen. Behöver lite frisk luft, men det är lite kyligt ute.

Inga kommentarer: