måndag 23 januari 2012

Kollektivt

Nu har jag blivit medlem i det kollektiva samfundet. Vi vistas i trafiken, tillsammans! Känns helt ok. Missade dock första bussen i morse. Gick precis över gatan när han dånade förbi. Det som är bra med det kollektiva är att det kommer ju en ny inom si så där 10 min. Slutade 16.00 som vanligt och vem står inte och väntar? Jo men visst, den kollektiva farkosten. I med kortet, pling plong och iväg. 520:- pix kostar det att åka 30 dagar inom staden. Tycker jag är helt ok med tanke på att jag räknade ut hur mycket det skulle kosta att ta en bil de 6 km, som dessutom ska kallstarta. Kan säga att summan blev nästa det dubbla.

Nu är det måndag, det var en bra dag på jobbet och nu ska jag fixa lite middag och lägga mig i badet tills M kommer hem.

Inga kommentarer: