Får ett samtal som får mig att känna panik. Det var ju inget som vi kom överens om. Hur kan en uttalande från mig vidaretolkas på ett sådant sätt, dessutom utan diskussion. Det anser jag är oprofessionellt. Jag ringer vidare för att se vad som faktiskt var sagt och inte. Det stämmer och jag har rätt. Lugnar mig för en stund till jag åter igen får ett samtal att jag ska infinna mig på plats under en dag. Då kände jag mig totalt lost. För en gång skull stod jag på mig och talade för en gång skull utifrån mina behov och inte andras behov. Jag märker däremot att denna tolkning återupprepas. Hade jag inte nämnt det hade den här situationen aldrig uppstått. Jag har insett att jag behöver vara övertydlig samt ALDRIG samtala med personen i enrum.
På måndag går bilen åt ett annat håll och jag ser fram emot det.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar