måndag 16 januari 2012

Bra dag!

Idag har jag planerat mina bildlektioner, plockat upp mina saker, förberett lektioner, rastvaktat, avbokat ett möte som tydligen blev av i alla fall, (Något som vi fick reda på 45 min innan. Jag bestämde mig för att inte stressa utan fortsatte med det som vi hade planerat. Det är jag nöjd över!") möblerat om två klassrum, satt upp namnskyltar. När kl. var 16.00 så åkte jag hem. Det är första gången på, jag vet inte när, som jag gick hem när jag faktiskt skulle.

Väl hemma gjorde jag i ordning vildsvinsjärpar med potatis och brunsås på grädde och svartvinbärsgelé. När det stod och puttrade på spisen la jag mig i badkaret och läser min nya mattidning som kom på posten idag, Elle mat & vin. Nu sitter jag i soffan och ska läsa det sista i min bok.

2 kommentarer:

Gittan sa...

Låter som en fantastisk arbetsdag - liiite främmande bara ;-)

lector sa...

Ja, det känns som om jag smiter från jobbet. Jag har kommit hem 16.15 hela veckan! Och jag vi har PLANERINGAR kontinuerligt TILLSAMMANS!!!