lördag 21 maj 2011

Cykeltur


Sundbyholm

Kände mig faktiskt relativt okej i morse fastän det var lite vin och sen timme under fredagen. Var väl uppe och färdig runt 11.00. Hade läst i Kurre att det var Sundbyholmsdagen idag och eftersom inget annat var planerat och att jag dessutom var ensam så beslutade jag mig för att sätta mig på cykeln och dra iväg.

Jag var likt ett rött streck i farvinden längs väggrenen som ramades in av maskrosklädda åkrar och betande hästar. Ovan mig lyste solen och himlen blå med små puffmoln. Väl framme strosade jag omkring lite, tittade på en hundsport och beslutade mig sedan för att köpa lite lunch. Det blev en räkmacka i båthamnen. Mums! Satte mig sedan under ett träd i solen och lyssnade på lite låtar som jag ska lära in till Rule #6.

Så ringde Martin och sa att han varpå väg hem från Stockholm. Så det var bara och sätta sig på röda faran och bege sig hem. Om vi säger som så här...nu förstod jag varför det gick så bra att cykla ut. Det kallas för medvind, vilket betyder det motsatta på vägen tillbaka. Men, tänkte jag när jag ihärdigt trampade på med 1:ans växel. Det går ju framåt i alla fall! ;-)

Nu ska jag softa lite. Martin somnade tydligen om i sovrummet...

2 kommentarer:

Gittan sa...

Du ÄR en stålmus :-D

lector sa...

Jepp, med en snygg röd mantel ;-P (läs cykel) Idag ska hon ta med sig katten till landet så att han får jaga lite fisk. :-D