måndag 4 april 2011

Varmt på ryggen

Det var skönt att gå hem i vårsolen idag, fastän någon flyttat ner i min bröstkorg. Den gör så att jag har svårt att andas och den skjuter iväg sina tentakler upp i halsen på mig samt vidare ut i öronen så att jag är lie lomhörd. Inte nog med det så har den införskaffat sig en fjäder som den kör upp i näsan på mig så att jag måste nysa. Näe, det här går INTE! Jag ska showa i helgen, genrepa och ha mig torsdag, fredag. Den får gärna hugga tag i mig senare men inte NU! Vad har jag gjort för att förtjäna detta?

Känner även att jag inte orkar med saker som gör mig ledsen och som har gjort mig ledsen länge. Nu känner jag att det klivs på mig och jag bara avskyr den svenska avundsjukan! Om jag har lust att bruka våld? Näe, inte ens det förtjänar vederbörande. Då kan ni som känner mig förstå hur satans lågt vattnet står...

Andra saker gör mig däremot lycklig, rädd, glad, fundersam, orolig och förväntansfull...

2 kommentarer:

Gittan sa...

Echinasea brustabletter trycker undan och massor av honungsvatten lindrar. Fokusera på det som gör dig glad och lycklig! Kram:-)

lector sa...

Oki, ska kolla upp dem. Nu är det ju fokus på show...ska bli bra tills dess! Så är det bara! Kramen