Syrrebyrran I kom och käkade hos oss idag. Middagen blev lite sen och hon tyckte inte kycklingen var färdig...men det tycker aldrig någon från familjen Neselius. Så, det var som det skulle vara helt enkelt.
Då berättar hon om sin tur på stan. Jisses, tur att vi inte är allt för lika, till utseendet. Hon hade fått för sig att gå ner på stan för lite shopingshoping tillsammans med sonen, 2 år. In på Panduro. Simon hittar alla öppningsbara kartonger. Syrran får panik och köper snabbt färg i mindre "rör". Plastpåsen hänger hon på sulkyn. Väl in på 21:an är hon på Polarn o Pyret. Köper lite kläder och hänger mer varor på sulkyn. Simon börjar bli lite trött vid det här laget. Men skam den som ger sig. Syrran ser hårspray som skriker "KÖP MIG NU". In i affären, Simon vill inte sitta kvar, vilket betyder att sulkyn välter, ungen är lös och allt ligger på golvet. Hon i affären säger att hon kan ta hand om lillkillen medans Syrran gräver i sin gigantiska plånbok (som är rund) efter leg. Kommer efter många om och men ut därifrån. Ner med ungen i sulkyn, på med kassarna och kapoff. Allt i kassen från Panduro ramlar ur. Färgrören rullar åt alla håll, sprayflaskan åker in mellan dörrarna till ingången och Simon smiter för att upptäcka blomsteraffären. Där står min syrra ;-)
Det slutar inte där men jag orkar inte skriva mer för det bränner i ögonen på mig. God natt!
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar