

Idag har jag varit i köket hela långa eftermiddagen. Med tanke på att det är skitväder ute och att jag måste tänka om ekonomiskt när det gäller maten i framtiden så körde jag ett storkok idag. Det gick riktigt bra, förutom att jag är skitdålig på att räkna och tänka om ;-) Jag gjorde kåldolmar på rådjursfärs som vi köpt av Kohandlarna AB. I kåldolmar ska det vara grötris...kan säga att jag räknade helt åt helvete och kokade ris för ett helt kompani...fast jag tyckte och fattade och det var fan vad ris det skulle vara i en dubbel sats. Jaja, jag får väl skylla på att jag är gravid :-D
Nåväl, dolmar blev det, 19 st, rödvinbärsgele och krusbärssaft. Har aldrig gjort saft tidigare och jag kände att de där krusbären inte sak förgås i frysen. Vi ska testa och kålsyra saften i kväll och se om det blir gott. Nu står det en chiliconcarne på spisen inför veckan som kommer. I kväll ska M fixa till en regnbåge. Vi har så mycket fisk i frysen och vi måste äta upp det. Det är bara det att man glömmer ta fram det i tid för att det ska tinas.
Nä, nu blir det soffläge under resten av kvällen...det är jag helt klart värd.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar