tisdag 9 augusti 2011

Vad gott...

med chokladmuffins. Tänkte jag i mitt stilla sinne under förmiddagen. In på nätet och fann ett utmärkt recept. Jag hade allt det jag behövde hemma, super! Den var lätt att slänga ihop. Tänk, nu ska både Gos och Rulare få sig var sin mufflare. De blir man liksom alltid glad av... och visst blev den fin. I botten blev den så där riktigt krämig efter en hel chokladbit som sakta tagit sig igenom smeten och smält likt smör och bara gottat till sig.

Dukade nöjt upp allt på balkongen....DEN SMAKADE BLÄ! Faen, det var den äckligaste mufflare jag någon sin ätit. Den var liksom salt och den smakade metall. Så, nu blir det inga mufflare till Rularna eller till Gos...eller mig heller för den delen. Nu ligger de där i sopptunnan och skäms! Fy på er mufflare... må det icke hända igen ;-)

2 kommentarer:

Gittan sa...

Du ska nog använda socker, inte salt när du ska baka go'saker ;-)

lector sa...

Gitta...vad tror du om mig ;-) Nä, jag hade bikarbonat hemma istället för bakpulver. Det ska man absolut inte överdocera, men jag råkade göra det i alla fall och då smakar det skit helt enkelt...