måndag 10 januari 2011

Vaknar


Närbild, tycker att första dagen inte gjorde mig så trött i alla fall ;-)

...kommer upp och känner att det här blir bra. Släpar ner alla biblioteksböcker, tappar dem, släpar på väskan och möter vaktis som skottar snö. Han är snäll och öppnar porten in till jobbet. Är nöjd att jag har 15 min på mig tills föreläsningen börjar. Kokar lite kaffe så arbetskamraterna blir glada när de kommer. Packar ihop lite saker och beger mig ner till lokalen när jag får den där magkänslan som säger att: "Du är på fel ställe". Jepp, det slutar med att jag kommer 10 min sent första dagen... Hur var det nu? Positivt tänkt! Var det bara jag som kom sent? Kom jag sent för att jag inte brydde mig? Nej, mänsklig förvirring och ingen ondska. Så... Hann jag med allt jag skulle göra idag? Näe, jag hann väl med 1 av 3 saker. Löser det sig? Jo, det brukar det göra. Dags för mat!

Inga kommentarer: